Kubańska poczta działa powoli, ale rzetelnie – przesyłka do USA idzie około sześciu tygodni, do Europy nieco dłużej. W każdym mieście działa co najmniej jeden urząd pocztowy, w niektórych miastach kilka. Wiele sklepów z pamiątkami i hoteli prowadzi sprzedaż opłaconych z góry kopert i kart pocztowych.
Znaczki można dostać w placówkach pocztowych (hiszp. correo), w sklepikach z upominkami oraz w recepcjach większości hoteli.
Wysyłając cenne rzeczy, lepiej skorzystać z usług międzynarodowej firmy kurierskiej. DHL (Calle 26 i Avenida 1, Miramar, Hawana; tel. 7/2041578; www.dhl.com) ma przedstawicielstwa na całej Kubie. Na Kubie działa także EMS Cubapost (Calle 21/1009, między Calle 10 i 12, Vedado, Hawana, tel. 7/8313328), państwowa poczta ekspresowa z oddziałami w większości urzędów pocztowych.
Jedynym operatorem sieci komórkowej na Kubie jest Cubacel (tel. 5/2642266, www.cubacel.cu). Firma ma biuro na lotnisku im. José Martíego w Hawanie oraz w większości miast i ośrodków turystycznych. We wszystkich placówkach można wypożyczyć telefon komórkowy (6 CUC$/dzień plus 3 CUC$ opłaty aktywacyjnej oraz ok. 20 CUC$ kaucji i koszty karty). Przy korzystaniu z własnego telefonu (z włożoną kubańską kartą sim), płaci się tylko 3 CUC$ opłaty aktywacyjnej za każdy dzień.
Sieć Cubacel obsługuje system TDMA i GSM. Karty zasilające są dostępne w cenie 10, 20 lub 40 CUC$. Minuta połączenia na terenie Kuby kosztuje 0,50-0,60 CUC$, zależnie od pory dnia i lokalizacji, przy czym płaci się również za połączenia odbierane. Koszt rozmowy zagranicznej to 1,50-5 CUC$ za minutę.
Aby z Polski zadzwonić na Kubę, trzeba wybrać numer centrali międzynarodowej (00), następnie kierunkowy kraju (53), potem miasta i numer abonenta (np. do Hawany 00537/0000000).
Aby z Kuby zadzwonić do Polski, trzeba wybrać numer centrali międzynarodowej, potem numer kierunkowy kraju (48) i numer abonenta.
Połączenie z informacją turystyczną można uzyskać po wybraniu numeru 113 (w obrębie Kuby) i numeru 180 (poza jej granicami).